Resim













Citroen Oli konsepti maliyet ve sürdürülebilirliğe odaklanıyor

Yeni Citroen Oli, ilk bakışta bir anlam karmaşasına neden oluyor çünkü tasarımı oldukça ilginç ve arkasında pickup'ların kasasını anımsatan açık bir depolama alanı mevcut. Maliyeti kısmak açısından ön-arka tamponlar aynı tasarıma sahip. Önde ve arkada C şekilli aydınlatmalar dikkat çekerken, tamamen dik bir şekilde konumlandırılan ön cam da konsepte farklı bir hava katmış diyebiliriz.

Profilden baktığımızda farklı görüntüsü daha da ortaya çıkan Citroen Oli'de geriye ters açılan arka kapılar ile içeriye giriş için geniş bir alan yatarılmış. Bunun dışında araçta kullanılan Goodyear Eagle GO konsept lastiklerle çevrili çelik/alüminyum karışımı hibrit jantlarda oldukça dikkat çekici. Yeni Citroen logosu da siyah-kırmızı kombinasyonuyla araca renk katarken, şarj girişinin de ön taraftaki logonun hemen altına gizlendiğini görmekteyiz.

 

Citroen Oli elektrikli araç konsepti tanıtıldı: İşte özellikleriTam Boyutta Gör

 

Citroen, Oli konseptini 'tekerlekler üzerinde giden bir laboratuvar' olarak tanımlıyor. Bu demek oluyor ki Citroen Oli'yi doğrudan herhangi bir üretim versiyonunun ön gösterimi olarak karşımızda değil. Aksine, konseptin tasarımından tutun da kullanılan sürdürülebilir malzemelerden imalat şekline ve teknolojisine kadar pek çok detay, gelecek Citroen modellerinde kendine yer bulabilir. Citroen'in buradaki asıl amacı ise elektrikli araçların yürüyen saraylar gibi 'ağır' araçlar olmak zorunda olmadığını göstermek.

Ön camı aerodinamik bulmayanlar için Citroen, bu aracın otobanda 200 km/s ile kullanılacak şekilde değil genelde şehir merkezi veya etrafındaki yollarda düşük hızda seyredilecek şekilde tasarlandığını belirtiyor. Hatta bu nedenle Citroen Oli'nin son hızı 110 km/s ile sınırlandırılmış. Ayrıca ön tarafta 'Aero Duct' olarak adlandırılan deneysel hava kanalları var. Bunlar havayı ön camın üzerine yönlendirerek sürtünmeyi hafifletmeyi amaçlıyor.








Yorumlarınız Facebook Sayfamızda Yayınlanmaktadır facebook.com/pamsolarenerji