
Denizli’de Pamsolar Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Kaplan, 2026 yılında elektrikli otomobillerde, rekabetin stok ve üretimden çok yazılım, veri analitiği ve sürdürülebilir tedarik zinciri yetkinlikleriyle şekillendiğini söyledi.
Denizli’de güneş enerjisinden elektrik enerjisi üretimi yapan sistemler kuran Pamsolar’ın Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Kaplan, otomotiv sektöründe yaşanan dönüşümün yalnızca elektrikli araçlara geçişle sınırlı olmadığını, tedarik zincirinin tamamını kapsayan köklü bir paradigma değişimine işaret ettiğini belirtti. “İçten yanmalı motor odaklı tedarik zincirleri hızla çözülüyor. Yerine hibrit, modüler ve yazılım-yoğun bir üretim ekosistemi geliyor” diyen Kaplan, güç elektroniği, batarya kimyaları ve yazılım tabanlı çözümlerin önümüzdeki dönemde belirleyici olacağını vurguladı. 2026 yılını kritik bir eşik olarak değerlendiren Kaplan, makine ve donanım ağırlıklı şirketlerin yazılım katmanını iş modellerine eklemedikleri takdirde rekabet güçlerini kaybedeceklerini söyledi. Yapay zekâ destekli satın alma süreçleri, karbon ayak izi ölçümü, sürdürülebilir lojistik rotaları ve değişen mobilite ihtiyaçlarına hızlı yanıt verebilme kabiliyetinin artık bir tercih değil, zorunluluk olduğunun altını çizen Kaplan, ‘Elektrikli araçların servis ve yedek parça ihtiyacını ortadan kaldıracağı yönündeki algı gerçeği yansıtmıyor. Aksine yeni bir uzmanlık alanı doğdu. Batarya sistemleri, inverterler, şarj kontrol üniteleri ve güç elektroniği gibi yazılım merkezli alanlarda servis ihtiyacı artacak. 2026’da sektör için en büyük fırsatlar; satın alma gücünün konsolide edilmesiyle maliyet avantajı sağlanması, özel markalarla küresel oyunculara rakip olunabilmesi ve ERP’ye entegre fintech çözümleriyle finansmanın daha esnek hale getirilmesi olacak. Öte yandan dalgalı döviz kurları, artan lojistik maliyetleri, jeopolitik riskler ve dijital dönüşüme ayak uyduramayan şirketlerin karar alma çevikliğini kaybetmesi ise sektörün en önemli risk başlıkları arasında yer alıyor.’ Dedi

