ASKİ Genel Müdürlüğü, kente içme suyu sağlayan barajlarda kuraklık nedeniyle artan alglere (siyanobakteri, su yosunu) karşı yeni bir mücadele yöntemi uyguluyor. ASKİ Genel Müdürü Erdoğan Öztürk, Kurtboğazı Barajı’nda başlatılan pilot uygulama kapsamında ses cihazıyla ses dalgaları oluşturarak alglerin artışını önlediklerini açıkladı. Türkiye’de ilk defa yenilenebilir enerji kullanılarak kurulan çevre dostu ‘ultra ses sistemi’nin Ankara’nın diğer barajlarında da uygulanmasının planlandığını duyuran Öztürk, şunları söyledi: “Ankara genelinde baraj yüzeylerinde oluşan ve halk dilinde su yosunu denilen alglerin çoğalmasını önlemek amacıyla bir takım çalışmalar yapıyoruz. Çünkü su yosunları çoğaldığı zaman su içindeki canlıların yaşamını ciddi şekilde etkiliyor. Hatta yaşamın yok olmasına sebep oluyor.
DAHA TEMİZ VE SAĞLIKLI
Ayrıca içme suyu arıtma tesislerimize giden sularda koku ve tat sorunlarına yol açan siyanobakteri kaynaklı olumsuzlukları meydana getiriyor. Tabii arıtma tesislerimizde kullandığımız kimyasallarla bunların önüne geçiyoruz ama bu baraj yüzeylerinde yaptığımız uygulamalar ile en azından daha az kimyasal tüketimi sağlıyoruz. Böylece halkımıza nispeten daha temiz ve sağlıklı su iletiyoruz. Buradaki çalışmanın ana prensibi baraj yüzeyinde bulunan ve güneş enerjisiyle işleyişini sürdüren sistemlerin yaydığı ses dalgalarının su yosunlarını tedirgin etmesi üzerine kurulu.
DAHA AZ KİMYASAL KULLANILIYOR
Ses dalgaları alg üremeleri ile ilgili ciddi bir engel teşkil ediyor. Sucul ortamda yaşayan canlılar beslenmek için alglere ihtiyaç duyuyor ancak alg patlaması balık ölümlerine de neden oluyor. Sudaki oksijeni tüketen, suyu kirleten algler aşırı çoğalmaları durumunda insan sağlığını da tehdit ediyor. Tesislerimizde üretilen şebeke suyunda koku ve tat problemi oluşmadı. Yapılan çalışmalarda ayrıca kullanılan kimyasal miktarı, benzer çalışmalarda kullanılan kimyasalın 8’de 1’i oranında kaldı.”
İklim değişikliğiyle mücadele hedefleri kapsamında ülkeler fosil yakıt tüketimlerini azaltmak için düşük karbon teknolojilere dönüşümü hızlandırıyor. Elektrikli araçlar, ulaşım sektöründen kaynaklanan emisyonların düşürülmesi konusunda kritik önem taşırken, otomobil markalarının bu alandaki yatırımları ve marka modelleri hızla artıyor.
Elektrikli araç pazarındaki dönüşüm satışlara da aynı hızda yansıyor. Geçen yıl küresel araç pazarındaki net büyümenin tamamı elektrikli araçlardan sağlandı.
EV volumes.com verilerinden derlenen bilgilere göre, küresel elektrikli araç satışları 2021'de bir önceki yıla göre yüzde 108 artışla 6,75 milyona ulaşarak tüm zamanların en yüksek seviyesini gördü. Elektrikli araç satışları 2020'de salgına rağmen 3,24 milyon adet olmuştu.
Elektrikli araçların pazar payı 2012'de yüzde 0,2 seviyesinde bulunurken, geçen yılki rekor satışla yüzde 8,3'e ulaştı. Böylece, elektrikli araçlar pazar payını 10 yılda 41 kat artırdı.
Geçen yıl ayrıca elektrikli araçlarda son 10 yılın en büyük yıllık büyümesi görüldü.
Çin, 2021'deki 3,4 milyonla geçen yıl en fazla elektrikli araç satışının kayda geçtiği ülke oldu. Çin'deki satışlar bir önceki yıla göre yüzde 155, bir başka deyişle 2,06 milyon adet, artış gösterdi.
Avrupa'da ise 2,3 milyon adet elektrikli araç satılırken, bu rakam 2020'ye göre yüzde 66 büyüdü. ABD, 735 bin elektrikli araç satışıyla üçüncü sırada yer alırken, Güney Kore'de 114 bin 500 adet elektrikli araç satıldı. İsrail, Avustralya, Hindistan ve Japonya'daki elektrikli araç satışları ise 10 bin adetin üzerinde gerçekleşti.
İklim değişikliğiyle mücadele hedefleri kapsamında ülkeler fosil yakıt tüketimlerini azaltmak için düşük karbon teknolojilere dönüşümü hızlandırıyor. Elektrikli araçlar, ulaşım sektöründen kaynaklanan emisyonların düşürülmesi konusunda kritik önem taşırken, otomobil markalarının bu alandaki yatırımları ve marka modelleri hızla artıyor.
Elektrikli araç pazarındaki dönüşüm satışlara da aynı hızda yansıyor. Geçen yıl küresel araç pazarındaki net büyümenin tamamı elektrikli araçlardan sağlandı.
EV volumes.com verilerinden derlenen bilgilere göre, küresel elektrikli araç satışları 2021'de bir önceki yıla göre yüzde 108 artışla 6,75 milyona ulaşarak tüm zamanların en yüksek seviyesini gördü. Elektrikli araç satışları 2020'de salgına rağmen 3,24 milyon adet olmuştu.
Elektrikli araçların pazar payı 2012'de yüzde 0,2 seviyesinde bulunurken, geçen yılki rekor satışla yüzde 8,3'e ulaştı. Böylece, elektrikli araçlar pazar payını 10 yılda 41 kat artırdı.
Geçen yıl ayrıca elektrikli araçlarda son 10 yılın en büyük yıllık büyümesi görüldü.
Çin, 2021'deki 3,4 milyonla geçen yıl en fazla elektrikli araç satışının kayda geçtiği ülke oldu. Çin'deki satışlar bir önceki yıla göre yüzde 155, bir başka deyişle 2,06 milyon adet, artış gösterdi.
Avrupa'da ise 2,3 milyon adet elektrikli araç satılırken, bu rakam 2020'ye göre yüzde 66 büyüdü. ABD, 735 bin elektrikli araç satışıyla üçüncü sırada yer alırken, Güney Kore'de 114 bin 500 adet elektrikli araç satıldı. İsrail, Avustralya, Hindistan ve Japonya'daki elektrikli araç satışları ise 10 bin adetin üzerinde gerçekleşti.
İklim değişikliğiyle mücadele hedefleri kapsamında ülkeler fosil yakıt tüketimlerini azaltmak için düşük karbon teknolojilere dönüşümü hızlandırıyor. Elektrikli araçlar, ulaşım sektöründen kaynaklanan emisyonların düşürülmesi konusunda kritik önem taşırken, otomobil markalarının bu alandaki yatırımları ve marka modelleri hızla artıyor.
Elektrikli araç pazarındaki dönüşüm satışlara da aynı hızda yansıyor. Geçen yıl küresel araç pazarındaki net büyümenin tamamı elektrikli araçlardan sağlandı.
EV volumes.com verilerinden derlenen bilgilere göre, küresel elektrikli araç satışları 2021'de bir önceki yıla göre yüzde 108 artışla 6,75 milyona ulaşarak tüm zamanların en yüksek seviyesini gördü. Elektrikli araç satışları 2020'de salgına rağmen 3,24 milyon adet olmuştu.
Elektrikli araçların pazar payı 2012'de yüzde 0,2 seviyesinde bulunurken, geçen yılki rekor satışla yüzde 8,3'e ulaştı. Böylece, elektrikli araçlar pazar payını 10 yılda 41 kat artırdı.
Geçen yıl ayrıca elektrikli araçlarda son 10 yılın en büyük yıllık büyümesi görüldü.
Çin, 2021'deki 3,4 milyonla geçen yıl en fazla elektrikli araç satışının kayda geçtiği ülke oldu. Çin'deki satışlar bir önceki yıla göre yüzde 155, bir başka deyişle 2,06 milyon adet, artış gösterdi.
Avrupa'da ise 2,3 milyon adet elektrikli araç satılırken, bu rakam 2020'ye göre yüzde 66 büyüdü. ABD, 735 bin elektrikli araç satışıyla üçüncü sırada yer alırken, Güney Kore'de 114 bin 500 adet elektrikli araç satıldı. İsrail, Avustralya, Hindistan ve Japonya'daki elektrikli araç satışları ise 10 bin adetin üzerinde gerçekleşti.
İklim değişikliğiyle mücadele hedefleri kapsamında ülkeler fosil yakıt tüketimlerini azaltmak için düşük karbon teknolojilere dönüşümü hızlandırıyor. Elektrikli araçlar, ulaşım sektöründen kaynaklanan emisyonların düşürülmesi konusunda kritik önem taşırken, otomobil markalarının bu alandaki yatırımları ve marka modelleri hızla artıyor.
Elektrikli araç pazarındaki dönüşüm satışlara da aynı hızda yansıyor. Geçen yıl küresel araç pazarındaki net büyümenin tamamı elektrikli araçlardan sağlandı.
EV volumes.com verilerinden derlenen bilgilere göre, küresel elektrikli araç satışları 2021'de bir önceki yıla göre yüzde 108 artışla 6,75 milyona ulaşarak tüm zamanların en yüksek seviyesini gördü. Elektrikli araç satışları 2020'de salgına rağmen 3,24 milyon adet olmuştu.
Elektrikli araçların pazar payı 2012'de yüzde 0,2 seviyesinde bulunurken, geçen yılki rekor satışla yüzde 8,3'e ulaştı. Böylece, elektrikli araçlar pazar payını 10 yılda 41 kat artırdı.
Geçen yıl ayrıca elektrikli araçlarda son 10 yılın en büyük yıllık büyümesi görüldü.
Çin, 2021'deki 3,4 milyonla geçen yıl en fazla elektrikli araç satışının kayda geçtiği ülke oldu. Çin'deki satışlar bir önceki yıla göre yüzde 155, bir başka deyişle 2,06 milyon adet, artış gösterdi.
Avrupa'da ise 2,3 milyon adet elektrikli araç satılırken, bu rakam 2020'ye göre yüzde 66 büyüdü. ABD, 735 bin elektrikli araç satışıyla üçüncü sırada yer alırken, Güney Kore'de 114 bin 500 adet elektrikli araç satıldı. İsrail, Avustralya, Hindistan ve Japonya'daki elektrikli araç satışları ise 10 bin adetin üzerinde gerçekleşti.
İklim değişikliğiyle mücadele hedefleri kapsamında ülkeler fosil yakıt tüketimlerini azaltmak için düşük karbon teknolojilere dönüşümü hızlandırıyor. Elektrikli araçlar, ulaşım sektöründen kaynaklanan emisyonların düşürülmesi konusunda kritik önem taşırken, otomobil markalarının bu alandaki yatırımları ve marka modelleri hızla artıyor.
Elektrikli araç pazarındaki dönüşüm satışlara da aynı hızda yansıyor. Geçen yıl küresel araç pazarındaki net büyümenin tamamı elektrikli araçlardan sağlandı.
EV volumes.com verilerinden derlenen bilgilere göre, küresel elektrikli araç satışları 2021'de bir önceki yıla göre yüzde 108 artışla 6,75 milyona ulaşarak tüm zamanların en yüksek seviyesini gördü. Elektrikli araç satışları 2020'de salgına rağmen 3,24 milyon adet olmuştu.
Elektrikli araçların pazar payı 2012'de yüzde 0,2 seviyesinde bulunurken, geçen yılki rekor satışla yüzde 8,3'e ulaştı. Böylece, elektrikli araçlar pazar payını 10 yılda 41 kat artırdı.
Geçen yıl ayrıca elektrikli araçlarda son 10 yılın en büyük yıllık büyümesi görüldü.
Çin, 2021'deki 3,4 milyonla geçen yıl en fazla elektrikli araç satışının kayda geçtiği ülke oldu. Çin'deki satışlar bir önceki yıla göre yüzde 155, bir başka deyişle 2,06 milyon adet, artış gösterdi.
Avrupa'da ise 2,3 milyon adet elektrikli araç satılırken, bu rakam 2020'ye göre yüzde 66 büyüdü. ABD, 735 bin elektrikli araç satışıyla üçüncü sırada yer alırken, Güney Kore'de 114 bin 500 adet elektrikli araç satıldı. İsrail, Avustralya, Hindistan ve Japonya'daki elektrikli araç satışları ise 10 bin adetin üzerinde gerçekleşti.
İklim değişikliğiyle mücadele hedefleri kapsamında ülkeler fosil yakıt tüketimlerini azaltmak için düşük karbon teknolojilere dönüşümü hızlandırıyor. Elektrikli araçlar, ulaşım sektöründen kaynaklanan emisyonların düşürülmesi konusunda kritik önem taşırken, otomobil markalarının bu alandaki yatırımları ve marka modelleri hızla artıyor.
Elektrikli araç pazarındaki dönüşüm satışlara da aynı hızda yansıyor. Geçen yıl küresel araç pazarındaki net büyümenin tamamı elektrikli araçlardan sağlandı.
EV volumes.com verilerinden derlenen bilgilere göre, küresel elektrikli araç satışları 2021'de bir önceki yıla göre yüzde 108 artışla 6,75 milyona ulaşarak tüm zamanların en yüksek seviyesini gördü. Elektrikli araç satışları 2020'de salgına rağmen 3,24 milyon adet olmuştu.
Elektrikli araçların pazar payı 2012'de yüzde 0,2 seviyesinde bulunurken, geçen yılki rekor satışla yüzde 8,3'e ulaştı. Böylece, elektrikli araçlar pazar payını 10 yılda 41 kat artırdı.
Geçen yıl ayrıca elektrikli araçlarda son 10 yılın en büyük yıllık büyümesi görüldü.
Çin, 2021'deki 3,4 milyonla geçen yıl en fazla elektrikli araç satışının kayda geçtiği ülke oldu. Çin'deki satışlar bir önceki yıla göre yüzde 155, bir başka deyişle 2,06 milyon adet, artış gösterdi.
Avrupa'da ise 2,3 milyon adet elektrikli araç satılırken, bu rakam 2020'ye göre yüzde 66 büyüdü. ABD, 735 bin elektrikli araç satışıyla üçüncü sırada yer alırken, Güney Kore'de 114 bin 500 adet elektrikli araç satıldı. İsrail, Avustralya, Hindistan ve Japonya'daki elektrikli araç satışları ise 10 bin adetin üzerinde gerçekleşti.
Uluslararası Enerji Ajansı (IEA) verilerine göre, 2012'de tüm yıl boyunca 130 bin elektrikli araç satılırken, bu rakama 2021'de bir haftada ulaşıldı.
Geçen yılki satışların ardından dünyadaki toplam elektrikli araç sayısı ise 16 milyonu buldu.
Dünyadaki toplam elektrikli araçların elektrik tüketimi 2021'de 30 teravatsaate ulaştı. Bu miktar, İrlanda'nın bir yıllık elektrik üretimine eşit.
Küresel elektrikli araç satışlarının bu yıl 2021 bandını aşarak rekor tazelemesi bekleniyor.
İsveç’in Chalmers Teknik Üniversitesi’nde görevli bir grup araştırmacı, yenilenebilir enerji konusunda büyük farklılık yaratabilecek bir sıvı depolama sistemi geliştirdi. Bu sistem, güneş enerjisini 18 yıla kadar depolayabiliyor. Böylece depolanan enerjinin uzun süre tutulup, istendiği zaman kullanılması mümkün hale geliyor.
Molecular Solar Thermal (MOST) adını verdiklerini sıvı depolama sistemlerini 2017 yılında duyuran İsveçli araştırmacılar, aradan geçen sürede Shanghai Jiao Tong Üniversitesi’nden araştırmacılar ile bir araya gelerek depoladıkları bu enerjiyi istedikleri zaman kullanmalarına olanak sağlayan bu yeni teknolojiyi de hayata geçirdiler. 2017’de sıvı depolama konusunda önemli bir adım atan ekip, şimdi de depolanan bu enerjinin kullanımı konusunda çığır açabilecek bir adım atmış oldu.
MOST sistemi; karbon, hidrojen ve nitrojenden oluşan özel tasarlanmış bir molekül kullanıyor. Güneş ışınları bu molekül ile temas ettiğinde içindeki atomlar farklı bir formasyon alıyor ve şekil değiştiriyor. Bu da molekülün enerji bakımından zengin bir kaynağa dönüşmesini sağlıyor. Böyle güneş enerjisi sıvı bir halde depolanmış oluyor ve bu sıvı 18 yıl boyunca bozulmadan ve enerji kaybetmeden korunabiliyor.
Sıvı halde depolanmış enerji, şimdilik düşük miktarlarda elektrik üretmek için kullanıldı. Ancak araştırmacılar testlerin olumlu ilerlediğini ve bu teknolojinin daha büyük ölçekte de kullanılabileceğini söylüyor. Eğer test aşaması sorunsuz ilerlerse, sıvı depolama güneş enerjisinin kullanımı için standart model haline gelebilir.