Çinde temiz enerji deneyi: Yapay Güneş rekor sıcaklığa ulaştı








Çin'de 'Yapay Güneş' olarak bilinen bir temiz enerji deneyi, 70 milyon derece sıcaklığa ulaştı ve 17 dakika bu sıcaklıkta kaldı. Program yıldızlarda meydana gelen reaksiyonları taklit etmeyi sağlayabilecek bir teknoloji geliştirmeyi amaçlıyor.

Çin'in Yapay Güneş olarak tanımlanan EAST projesi gerçeğini solladı. Güneş'ten 5 kat fazla sıcaklığa ulaşarak rekor kırıldı.

Çin Bilimler Akademisi (ASIPP) Plazma Fiziği Enstitüsü'nde araştırmacı olan Gong Şianzu, "Son operasyon, bir füzyon reaktörünün çalıştırılmasına yönelik sağlam bir bilimsel ve deneysel temel oluşturuyor" dedi.

EAST projesi, Güneş'te ve diğer yıldızlarda meydana gelen reaksiyonları yansıtarak neredeyse sınırsız temiz enerji sağlayabilecek bir teknoloji geliştirmeyi amaçlıyor.

Deneyler, Doğu Çin'in Anhui Eyaletinin başkenti Hefei'de yapılıyor.

Program nükleer füzyon ile atom çekirdeklerini çarpıştırarak büyük miktarda enerji üretiyor.

Konvansiyonel nükleer enerjidekinin aksine, geride hiçbir tehlikeli atık ürün bırakmıyor.

Türk Telekom'dan enerjide yıllık 31 milyon kilovat saat tasarruf






Türk Telekom, dijital dönüşüm, tasarruf ve verimlilik projeleriyle, sabit ve mobil şebekede toplam elektrik tüketimini düşürerek yıllık ortalama 31 milyon kilovat saat (kWh) enerji tasarrufu sağladı.

Türk Telekom, dijital dönüşüm, tasarruf ve verimlilik projeleriyle, sabit ve mobil şebekede toplam elektrik tüketimini düşürerek yıllık ortalama 31 milyon kilovat saat (kWh) enerji tasarrufu sağladı.

Türk Telekom'dan yapılan açıklamaya göre, şirket, enerji kaynaklarının verimli kullanılması, yenilenebilir enerji kaynaklarının yaygınlaştırılması ve sürdürülebilir gelecek için çalışmalarını sürdürüyor.

 

Bu kapsamda Türk Telekom, sabit ve mobil şebekede toplam elektrik tüketimini son 5 yılda yüzde 3 düşürdü. Böylece yıllık ortalama 31 milyon kilovat saat (kWh) enerji tasarrufu sağlarken, son 5 yılda yıllık ortalama 15 bin ton karbon emisyonunu engelledi.

"Enerji verimliliği ile sürdürülebilir geleceğe katkı sağlıyoruz"

Açıklamada değerlendirmelerine yer verilen Türk Telekom Kurumsal Risk ve İş Sürekliliği Başkanı Ali Gürsoy, Enerji Verimliliği Haftası dolayısıyla yaptığı açıklamada şunları kaydetti:

"Türk Telekom olarak, gelecek nesillere yaşanabilir bir dünya bırakma hedefiyle, iş modellerimizde, stratejilerimizde ve kurumsal kararlarımızda sürdürülebilirliğin evrensel ilkelerini önceliklendiriyoruz. Bu doğrultuda, tasarruf, enerji verimliliği ve yenilenebilir enerji alanlarında yatırımlarımıza devam ediyoruz. Güçlü abone büyümesine bağlı olarak data kullanım miktarlarında artışın sürdüğü ve altyapı yatırımlarının arttığı 2021 yılında abone başına düşen elektrik tüketimini bir önceki yıla göre azaltmayı başardık. İhtiyaç olmadığında aydınlatmaların kapatılması, ısıtma ve soğutma cihazlarının optimum değerlerde ayarlanması, kullanılmayan elektrikli ekipmanların tamamen kapatılması, enerji verimliliği sağlayan elektronik aletlerin ve aydınlatma sistemlerinin tercih edilmesi gibi bireysel önemlerin de etkisiyle sürdürülebilir bir geleceğe sağladığımız katkıdan gurur duyuyoruz."









Alman otomobil üreticisi Mercedes-Benz tek şarjla 1000 kilometre yol kat eden yeni elektrikli aracını tanıttı.

‘Şimdiye kadar yapılmış en verimli Mercedes-Benz’ olarak nitelendirilen VISION EQXX, 100 km’de 10 kilowat saatten (kWh) daha az enerji tüketimine sahip.

Tesla’nın Model S 60’ının aynı mesafede 18,1 kWh tükettiği biliniyor.

Mercedes-Benz CEO’su Ola Kaellenius, “Mercedes-Benz VISION EQXX, elektrikli otomobillerin geleceğini nasıl hayal ettiğimizdir” dedi.

Elektrikli araç piyasasında Tesla’yı geride bırakmak isteyen Mercedes, 2021’de, sekiz pil tesisi inşa etti ve 2030 yılına kadar 40 milyar eurodan fazla yatırım yapmayı planladığını duyurdu.

Şirket ayrıca 2025’ten itibaren tüm yeni araç platformlarının yalnızca elektrikli otomobil üreteceğini kaydetti.

Fiyatı ne olacak?

Şirketin Teknoloji Sorumlusu Markus Schaefer, prototipi yıl ortasından önce çeşitli arazi türlerinde test edeceğini söyledi. Bataryanın ne zaman piyasaya sunulacağını belirtmeyen Schaefer, “Bu kadar küçük bir bataryaya sahip 1000 km menzilli bir otomobili gerçek hayatta ilk gösteren biz olacağız” dedi. Schaefer ayrıca aracın fiyatına, müşterilerle ilgili yapılacak araştırmadan sonra karar verileceğini kaydetti. Menzil kaygısı, elektrikli araçların yüksek talep görmemesinin önündeki en önemli engellerden biri olarak görülüyor. Mercedes ise 18 ay içinde üretilen prototipin “menzil kaygısına son verdiğini” duyurdu.

Alt Kategoriler

Yorumlarınız Facebook Sayfamızda Yayınlanmaktadır facebook.com/pamsolarenerji