Resim


















Lightyear, güneş enerjisiyle çalışan araçların yaygınlaşması için daha uygun bir model üretecek.

Geçtiğimiz 5 sene içerisinde otomotiv sektöründe en çok konuşulan konunun elektrikli araçlar olduğuna eminim. ‘Çevreci’, ‘sürdürebilir’ olmak otomobil sektörünün ana hedefi. Otomobil markaları ana üreticiler, bir de onlara üretim yapan yan üreticiler yani tedarikçiler var. Tedarikçilere malzeme sağlayan hammadde üreticilerini de unutmayalım.

Kısaca günümüzde otomobil üretmek demek organize olmayı, kendi ekosistemini yaratmayı gerektirdiği gibi artık çevreci ve sürdürebilir olmayı da gerektiriyor. Peki çevreciliğin ne yolu elektrikli otomobillerden mi geçiyor dersiniz?

Lightyear adındaki girişim güneş enerjisiyle çalışan bir otomobil üretmişti. Başlangıç fiyatı 250.000 Euro olan otomobil şimdilik sadece 964 adetle sınırlı. Markanın İş Geliştirme Başkan Yardımcısı Tom Selten,

 Peki güneş enerjisi ile çalışan otomobiller kendilerine otomotiv endüstrisinde yer bulabilecekler mi? Bu soruya cevap vermek için Lightyear 01’in nasıl bir otomobil olduğuna detaylıca bakmak gerekiyor. Otomobille ilgili en ilgici şeyin sürtünme katsayısı olduğunu söylemeliyim. 0.19 cd’lik sürtünme katsayısına sahip olan Lightyear 01’in 1.575 kg ağırlığında olduğunu da belirtelim. Beş metreden daha fazla uzunluğa sahip bir otomobil için fena olmayan veriler!

Lightyear 01 modelinin üretimi henüz başladı ve şimdi bütün otomotiv endüstrisi olarak, güneş enerjisiyle yol alabilen bir otomobilin pratikte ne denli işe yarayıp yaramayacağını göreceğiz. Eğer gerçekten lanse edildiği gibi kullanıcı dostu bir kullanım sunarsa, otomobilin devamının geleceğini de biliyoruz.

“Amacımız, üretim hacimlerini 100.000 adede çıkarmak. Lightyear 02 hem ABD’de hem de Asya pazarında daha erişebilir ve kitlesel pazarların hedeflendiği bir model olacak.”































Tesla destekli enerji depolama sistemi, İngiltere’nin yaşadığı zorlu sürece katkı sağlayabilir. Kurulan sistem beklenenden daha erken hizmete alındı ve yüzbinlerce eve enerji sağlaması hedefleniyor.İngiltere’nin Doğu Yorkshire, Cottingham bölgesinde kurulan batarya enerji depolama sistemi Avrupa’nın en büyüğü olarak kayıtlara geçiyor. Kurulan tesisin toplamda 300.000 eve elektrik enerjisi vermesi hedefleniyor. Harmony Energy Limited tarafından kurulan tesis İngiltere’nin olası enerji sorunu yaşaması ihtimaline karşın planlanandan dört ay daha erken hizmete alınmış durumda.

00.000 eve elektrik verebiliyor

Harmony Energy Limited’in kurmuş olduğu tesiste Tesla Megapack teknolojisi kullanılıyor. Sistem tek döngüde 196 megavat saat seviyesinde elektrik depolayabiliyor. Tesisin enerji şebekesini dengelemesi ve aynı zamanda fosil yakıt kaynaklarının güneş enerjisi çiftlikleri ve rüzgar türbinleri gibi yenilenebilir enerji kaynakları ile değiştirilmesini kolaylaştırması planlanıyor.

 3
Tam Boyutta Gör
İngiltere’nin Doğu Yorkshire, Cottingham bölgesinde kurulan batarya enerji depolama sistemi Avrupa’nın en büyüğü olarak kayıtlara geçiyor. Kurulan tesisin toplamda 300.000 eve elektrik enerjisi vermesi hedefleniyor. Harmony Energy Limited tarafından kurulan tesis İngiltere’nin olası enerji sorunu yaşaması ihtimaline karşın planlanandan dört ay daha erken hizmete alınmış durumda.

 

 

300.000 eve elektrik verebiliyor

Harmony Energy Limited’in kurmuş olduğu tesiste Tesla Megapack teknolojisi kullanılıyor. Sistem tek döngüde 196 megavat saat seviyesinde elektrik depolayabiliyor. Tesisin enerji şebekesini dengelemesi ve aynı zamanda fosil yakıt kaynaklarının güneş enerjisi çiftlikleri ve rüzgar türbinleri gibi yenilenebilir enerji kaynakları ile değiştirilmesini kolaylaştırması planlanıyor.

Avrupa’nın en büyük batarya enerji depolama tesisi devreye girdiTam Boyutta Gör
Kurulan tesiste yer alan her bir Tesla Megapack3 MWh'in üzerinde veya ortalama 3.600 eve bir saat yetecek kadar enerji depolayabiliyor. Harmony tesiste bu dev pillerden kaç tane kullanıldığı açıklanmadı ancak basit bir matematikle 55-65 adet Megapack kullanıldığı varsayabiliriz. Öte yandan Harmony, projenin ilk ayağının Aralık 2022’de tam kapasite halinin ise Mart 2023’te faaliyete geçmesini hedefliyordu. Ancak zorlu bir kış dönemi beklendiğinden tesisin erkenden çevrimiçi hale getirilmesine karar verilmiş.

İngiltere’nin beklediği zorlu kışın perde arkasında ise Rusya ile Ukrayna arasındaki savaş bulunuyor. Birleşik Krallık'ın elektriğinin yüzde 40 ila 60’ı gaz tabanlı tesislerden üretiliyor ve gazında büyük kısmı Rusya’dan geliyor. Dolayısıyla bu alanda kış boyu bir sıkıntı yaşanma riski bulunuyor. Tüm bunlara ek olarak Harmony, önümüzdeki yıllarda altı benzer proje daha gerçekleştirmeyi hedefliy

Alt Kategoriler

Yorumlarınız Facebook Sayfamızda Yayınlanmaktadır facebook.com/pamsolarenerji